Sunday, December 15, 2013

Hatiku berdebar

Tiada hari tanpa debaran. Tiada waktu tanpa kefikiran, tiada masa tanpa resah di hati.

Walau tau, diri ini masih belum layak, tapi sesungguhnya hati ini masih mengharapkan agar diterima sebagai pelajar master bidang fiqh.

Ya, saya baru usai mendaftar dan mengikuti ujian qobul master (28 muharram 1435). Kemungkinan result akan dikeluarkan pada 2-3 hari lagi.

Saya sendiri tidak tahu apakah reaksi saya nanti? Akankah saya sedih, putus asa ataupun saya merasa gembira?

Meskipun percaya dengan takdir Allah kelak, bahkan selalu saya menasihati kawan2 sy utk yakin dgn takdir-Nya.

Tetap saja, hati ini ada hak utk merasa sedih atau gembira.

Ya Allah, Wahai Penjaga Hati, Wahai Pencipta Jiwa, Wahai Penguasa Manusia. Kekalkan diri hamba-Mu ini dengan ketabahan pada Takdir-Mu.

No comments:

 

www.luthfi679.blogspot.com