Wednesday, October 28, 2009

INGATLAH ! AKHIRAT MENUNGGU KEHADIRAN ANDA

Alhamdulillah, salam penulis sampaikan kepada para pembaca setia, semoga Allah meletakkan kite di bawah naungannye selama-lamanye.

Tepat jam 8.30 am, penulis mengambil wudhu' untuk membuka rezeki di hari yang penuh berkah ini. Lalu melaksanakan sunnah Rasullullah untuk mengisi kekosongan di waktu dhuha ini. Saat, penulis berdiri kembali untuk melaksanakan raka'at kedua, Allah mengilhamkan penulis untuk membaca surah Al-infithaar.

Bergetar hati penulis membaca ayat-ayat sucinye yg berbunyi seperti ini :

Dan apabila langit terbelah. dan apabila bintang berjatuhan dan apabila laut dijadikan meluap dan apabila kubur dibongkar, maka setiap jiwa akan mengetahu apa yang telah dikerjakannya dan yang telah di lalaikannya. Wahai manusia sekalian ! apa yang telah membuat kamu berdurhaka kepada Allah, yang telah menciptakanmu lalu menyempurnakannya, di dalam bentuk apa sahaja yang dikehendaki, dia menyusun tubuhmu.......................dan sesungguhnya bagi kamu ada malaikat yang mengawasi pekerjaanmu, yang mulia di sisi Allah dan mencatat perbuatanmu.....ila akhiriha.


Astaghfirullah, hamba memohon maaf atas segala keburukan dan kejahatan maupun segala tindakanku yang bersifat negatif, sungguh, kau mengetahui apa yang telah kami kerjakan dan apa yang telah kami tinggalkan, apa yang telah kami halalkan dari apa yang telah kau haramkan. Yang telah kami susahkan dari apa yang Engkau mudahkan.

 Ampunilah kami. kasihilah kami...Sesungguhnya Pengampunanmu lebih besar dari dosa-dosa kami yang bertabur seperti pasir di lautan. Siramilah kami dengan hidayahmu, bimbinglah kami ke jalan yang kau ridhoi dan akhirkanlah hidup kami di dalam keimanan kepada-Mu dan Rasul-Mu bukan di bawah gengaman tangan iblis yang kau laknati.

Al-Fatihah....

No comments:

 

www.luthfi679.blogspot.com