Wednesday, October 23, 2013

Diary 23 October

13 tahun saya menunggu dia. 13 tahun saya menaruh perasaan terhadap dirinya. Selama itu saya mencuba mengejarnya. Cukup lama. Ia melelahkan, saya merasakannya.

Entah kenapa, hari ini saya jadi berbeza. Saya ingin bahagia, tapi kebahagiaan dia lebih utama. Jangan sampai, kerana saya, dia menderita.

Akhirnya saya berhenti, berhenti mengejar. Saya tidak suka melihat org menderita. Mungkin dia tersepit, maka saya tinggalkan dia.

Bagi saya, jika kita mencintai seseorang, kita harus melihat dia bahagia. Jika dia tidak suka, jangan dipaksa. Hati manusia tidak sama. Tuhan yang memilikinya.

Salah jika saya memaksa dia memahami saya. Yang betul,  saya meminta kepada Tuhan utk memahami hatinya.

Hati perempuan luas, jika diisi dengan air laut sekalipun, masih ada yang tersisa.

Berikan dia masa, janganlah memaksa...

Jika dia menolak, Tuhan lebih tahu siapa yang akan memberikan kau cinta...

No comments:

 

www.luthfi679.blogspot.com